Hva kan vi hjelpe deg med?

Byggesak utvider telefontidene

Nå vil det være mulig å komme i kontakt med kommunens saksbehandler også etter kl. 15.00.

Byggesaksavdelingen i Hurum kommune ønsker å gjøre det enda lettere for publikum å få nødvendig informasjon og veiledning, og utvider derfor telefontidene sine for andre gang på seks måneder. Fra og med 3. november vil byggesakstelefonen holde «langåpent» hver torsdag fra kl. 12.00 til kl. 17.00.

- Vi streber etter å tilby en best mulig tjeneste til våre innbyggere og ønsker i den forbindelse å se om det er behov for byggesakstelefonen også utover de vanlige åpningstidene. Prøveordningen vil i første omgang vare ut februar 2017, forteller virksomhetsleder for plan og bygg i Hurum kommune, Anne-Bergitte Thinn.

virksomhetsleder for plan og bygg i Hurum kommune, Anne-Bergitte Thinn, sammen med fagleder for byggesak, Therese Aas, og byggesaksbehandler Per Ulfsnes

På bildet: Virksomhetsleder for plan og bygg i Hurum kommune, Anne-Bergitte Thinn (i midten), sammen med fagleder for byggesak, Therese Aas, og byggesaksbehandler Per Ulfsnes.

På grunn av stadig økende pågang ble telefontidene for publikumshenvendelser utvidet allerede i mai, fra to ganger i uken (tirsdag og onsdag kl. 12.30 – kl. 14.00) til fem ganger i uken (mandag til fredag kl. 12.00 – kl. 15.00).

- Vi har forbedret tilbudet vesentlig ved å utvide åpningstidene fra tre timer i uken til 15 timer i uken. Vår erfaring med byggesakstelefonen så langt er at ordningen fungerer utmerket og at innbyggerne er fornøyde.

Slik ringer du oss

Ønsker du å snakke med en av våre saksbehandlere? Da kan du enten ringe Hurum kommunes servicetorg og bli satt over (åpent til kl. 15.00) eller ringe plan og bygg direkte på tlf. 408 04 020. Alle henvendelser utenom byggesakstelefonens åpningstider kan sendes til kommunens postmottak: postmottak@hurum.kommune.no.